Vertrouwenspersoon
Bent u ontevreden over een besluit? Of heeft u een klacht over de manier waarop professionals met u omgaan en komt u er samen niet uit? Dan kunt u terecht bij een vertrouwenspersoon.
Wat kan een vertrouwenspersoon voor u doen?
- luistert en denkt met u mee;
- bespreekt samen met u de mogelijkheden om tot een
oplossing te komen; - biedt ondersteuning en bemiddeling;
- adviseert u over mogelijke vervolgstappen;
- is op uw verzoek aanwezig bij gesprekken met de
gemeente; - ondersteunt u bij het indienen van een formele klacht
of bezwaar; - weet alles over uw rechten en plichten.
Werkwijze
- U neemt contact op met de vertrouwenspersoon voor
een afspraak. - U heeft een gesprek met de vertrouwenspersoon.
- Op basis van het gesprek bepaalt u met de
vertrouwenspersoon de vervolgstappen. - De vertrouwenspersoon kan aanwezig zijn bij uw
gesprek met de gemeente over de door u ervaren
knelpunten. - U heeft een afrondend gesprek met de
vertrouwenspersoon.
Kosteloos
U kunt kosteloos een beroep doen op de vertrouwenspersoon van Zorgbelang Gelderland en het LSR. De vertrouwenspersoon werkt onafhankelijk van zorgaanbieders en de gemeente. Alles wat u bespreekt, blijft tussen u en de vertrouwenspersoon. Het inschakelen van een vertrouwenspersoon kost u niets.
Contact
Vertrouwenspersoon Wmo
- Adviespunt Zorgbelang
- Telefoon: 088 - 92 94 074 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)
- E-mail: sociaaldomein@adviespuntzorgbelang.nl
- www.adviespuntzorgbelang.nl
Vertrouwenspersoon Jeugd
Zo bereik je Jeugdstem:
- Bel gratis naar 088 – 555 1000
- Chat met een vertrouwenspersoon via www.jeugdstem.nl
- De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.